Thursday, April 8, 2010

Luukere tegutseb




Tegutseva inimese joonistama õppimine läbi tema luustiku õppimise

Õpetaja tutvustab inimese skeletti (piltidel, mudelil) ja räägib skeleti põhiosadest, erinevate luude ja liigeste ülesannetest. Õpilased kompavad erinevate luude asupaiku oma kehal, jälgivad ennast liigutades erinevate liigeste liikumist. Inimese liikumist liigestest saab hästi näitlikustada ka puidust modellnuku järgi. Õpetaja tutvustab Bernt Notke “Surmatantsu” (võimalusel ühiskülastus Niguliste kirikusse või fotomaterjal).

Vanuseaste: 13 – 14a
                     Tavakooli IV klass, kus Inimõpetuses õpitakse inimese luustikku ehk skeletti

Õpisisu: Inimese ja tema skeleti kujutamine, arvestades inimese proportsioonidega ja liikumistega liigestest

Õpitulemus:
- õpilane oskab joonistada inimese skeletti arvestades inimkeha proportsioonidega
- teab suuremate luude ja liigeste nimetusi
- oskab ette kujutada ja joonistada luukeret liikuvana

Tööaeg 4 x 45 minutit

Kasutatavad vahendid:
a. A3 paksem värviline paber, soovitavalt spetsiaalne pastellpaber, kriitpastellid või värvilised kriidid.
b. Õpilase suurune paksem paber, sobib vana tapeet või ehituspapp, valge koolikriit, käärid


Tööprotsess ja fotod laste töödest:


a. Tööprotsess:
1. Kavanda A3 lehele valge kriidiga kriipsuinimene enda poolt valitud ametis tegutsemas, arvesta inimese proportsioonidega ja liikumistega liigestest.
2. Joonista valge kriidiga kriipsujuku peale inimese skelett, endiselt arvestades liikumisi liigestest.

3. Vajadusel täienda tööd värviliste kriitidega luukere ameti jaoks oluliste tööriistadega, riietusega või ruumiga.


Fotod laste töödest:

Aide Leit-Lepmets haapsalu kunstikool kompositsioon kunstiõpetaja inimese skelett luustik  Aide Leit-Lepmets haapsalu kunstikool kompositsioon kunstiõpetaja inimese skelett luustik
Jaana II kursus Modell                                      Grete II kursus Baleriin

Aide Leit-Lepmets haapsalu kunstikool kompositsioon kunstiõpetaja inimese skelett luustik
Hanna II kursus Vikatimees

Hindamisaspektid:
- skeleti luustiku tundmist ja kujutamist
- figuuri proportsioone
- joonistatud poosi usutavust
- loovat lähenemist teemale

b. Tööprotsess:
1. Õpilane üksinda või paarilisega koos valib tegevuse mida soovitakse kujutada.
2. Üks õpilastest heidab suurele paberile ja võtab sellise asendi, mida kujutatava tegevuse jaoks on vaja, teine tõmbab tema kehajooni järgides paberile kontuuri.
Teiseks võimaluseks valida siluett internetist ja see projektoriga paberile kanda.
3. Joonistatud siluett lõigatakse kääridega välja.
4. Õpilane joonistab silueti sisse skeleti.
5. Tööd kinnitatakse seinale moodustades tegevuses luukeredest ansambli á la Notke.


Fotod laste töödest:
Pille-Riin IV kursus Bossina töötava mehe siluett 



No comments:

Post a Comment